Ezzel a résszel befejeződik sorozatunk, mely napról napra, részletekben adta közre két magyar szakember 2011. márciusi dolgozatát az MLSZ tíz évre szóló stratégiai vitaanyagához.
Mi a 9 oldalas összefoglaló dokumentum nyilvánosságra hozatalával szerettünk volna hozzájárulni ahhoz, hogy a magyar labdarúgás történetében ilyen negyedszázad soha többé ne ismétlődhessék meg.
A sorozat lezárásaként részünkről az előző fejezet néhány megállapításával búcsúzunk: köszönjük kitartó figyelmüket, érdeklődésüket!
"A nemzetközi labdarúgás szindrómája a klubok nagyságrendnyi eladósodása. Javasoljuk világossá tenni, hogy ezt üzleti szempontból nem lehet eredménynek nevezni, s hogy ez már középtávon is zsákutcába vezet. Így nem is lehet követendő példa.
Meggyőződésünk, hogy értéket nem vásárolni kell, hanem teremteni. Véleményünk szerint ez utóbbi kell legyen az erőforrás-gazdálkodás vezérelve.
Ehhez produktív, alkotóképes személyek, szervezetek és folyamatok szükségesek: őket és ezeket érdemes felkutatni, létre- illetve helyzetbe hozni.
Az erőforrás-felélő, improduktív folyamatokat, rendszereket mihamarabb fel kell számolni vagy el kell szigetelni."
A magyar labdarúgás stratégiája
A megújulás évtizede 2010-2020
a Magyar Labdarúgó Szövetség
2011. február 28-án bemutatott vitaanyagához
Készült: 2011. március Készítették: (...) Szerző és témagazda: (...)
4.4 Alapvető feltétel – infrastruktúra-fejlesztés
(ehhez a ponthoz nincs bejegyzés)
4.5 Az eredményekhez szükséges háttér – sportegészségügy és tudomány
> Az anyag megállapítja, hogy „a sportegészségügy krízisben lévő ágazat”, állapota „összeomlás előtti”. A jelzett szükséges (védett adatnak minősülő szövegrész).
4.6 Átlátható, fenntartható, hatékony gazdálkodás
4.6.1
> Az anyag megállapítása: „Magyarországon a labdarúgás…szervezeti és humán színvonala nem fejlődött megfelelő ütemben, és jelentősen elmaradt a … versenytársaktól.” A szervezeti és humán színvonal fejlesztésében és rendszerszerű működtetésében (védett adatnak minősülő szövegrész) a tartós, fundamentális folyamatok és eredmények esetében éppúgy, mint az operatív gyorsbeavatkozások terén.
4.6.3
> A labdarúgás ma már a szórakoztatóipar egyik domináns része, számos rá épülő gazdasági ág indukátora. Üzleti lényege „termékeinek” eladhatóságán túl saját igényközösségének kialakítása, megtartása, kondicionálása illetve növelése.
Ugyanez jellemző a másik, rendkívül jelentős ágazatra, a (védett adatnak minősülő szövegrész).
Úgy gondoljuk, kézenfekvő e két óriási terület számtalan szinergikus lehetőségének felismerése, beazonosítása és azok minél hatékonyabb és eredményesebb megvalósítása. (védett adatnak minősülő szövegrész)
5. Az új célok összefoglalása
> A felsorolt 11 ponthoz javasoljuk a társadalmi bázis szélesítését (cégek, önkormányzatok, civil szervezetek, iskolák, pártoló tagság, szurkolók stb.) és szervezett működésének támogatását.
6. A részletes stratégiai dokumentum szerkezete
> A felsorolt 14 ponthoz javasoljuk a társadalmi és médiakapcsolatok (ez alatt nem csak az írott és elektronikus sajtót értjük) külön pontban szerepeltetését.
A teljes dokumentum egyes részei itt érhetők el:
1. rész: Miért van szükség stratégiára?
2. rész: Előzmények, jelenlegi helyzet
3. rész: A stratégia legfontosabb elemei / Kiemelt célok és eszközök
4. rész: Eredményesség / Út a sikerhez - utánpótlás-nevelés és szakemberképzés
Utolsó kommentek